Hopp over navigasjonen

Hvordan sende skademelding

Har produktet ditt blitt stjålet eller skadet? Her finner du informasjon om hvordan du sender inn et krav når du er dekket av forsikring gjennom Elkjøp.

Insurance site claims - NO - Tips banner - Desktop
Ordrebekreftelse fra Elkjøp

1. Finn ordrenummeret

Ordrenummeret kan refereres til som Unik ID, Kontant eller fakturanummer på kvitteringen eller fakturaen. 

Mobil med IMEI-nummer på skjermen
2. Finn IMEI-nummeret

Sørg for å ha enheten og IMEI klar før du starter. IMEI står for International Mobile Equipment Identity. Tenk på det som telefonens fingeravtrykk – det er et 15-sifret nummer som er unikt for hver enhet.

Hender på tastatur
3. Innloggingsportal

I portalen beskriver du skaden eller problemet med enheten og får skissert løsningen på problemet.

Betal egenandelen, og innen 24 timer vil du motta en e-post som inneholder all informasjonen du trenger for å få enheten din reparert. Enkelt, ikke sant?

Mobil med finn min iPhone-side
4. Slå av tracking

Før du starter, må du huske å slå av Find my iPhone / Finn enheten min (Android) eller lignende.

Du kan gjøre dette enkelt i innstillingene dine eller online, trinnene varierer fra mobil til mobil.

*Merk! Hvis tracking ikke er slått av, kan ikke mobilen repareres, og du kan bli belastet et gebyr.

Kvinne på callsenter
Trenger du hjelp?

Kontakt oss:

Privatkunde: (+47) 21 00 21 21

Bedriftskunde: (+47) 21 00 22 01